Tuesday, May 1, 2012

მხატვრები

ნაშ რო მის მი ზა ნი ა, გა ნი ხი ლოს ნა ხა ტის, რო გორც სახ ვი თი ხელოვ
ნე ბის ერ თ -ერ თი ძი რი თა დი შე მად გე ნლის, პრობ ლე მა ქარ თულ
ხე ლოვ ნე ბა ში. შე ვე ხე ბით ნა ხატს ზო გა დად დაზ გურ ხე ლოვ ნე ბა ში, მის
გან ვი თა რე ბას მსოფ ლიო ხე ლოვ ნე ბის ის ტო რი ა ში, ნა წი ლობ რივ ვისა
უბ რებთ ფრეს კულ ნა ხატ ზეც. თა ნა მედ რო ვე ქარ თულ ნა ხატს კი
გან ვი ხი ლავთ ერ თი თა ო ბის მხატ ვარ თა _ ზუ რაბ ნი ჟა რა ძის, ედ მონდ
კა ლან და ძის, დი მიტ რი ერის თა ვი სა და გი ვი კას რა ძის შე მოქ მე დე ბი სა
და მა თი მხატ ვ რუ ლი მიგ ნე ბე ბის გან ზო გა დე ბის მა გა ლით ზე.
კვლე ვის სა განს კონ კ რე ტუ ლად რომ შე ვე ხოთ, თავ და პირ ვე ლად
მი ზან შე წო ნი ლი იქ ნე ბა ჩა მო ვა ყა ლი ბოთ, თუ რო გორ გვეს მის ნა ხა ტის
ცნე ბა და, იმავ დ რო უ ლად, თვა ლი გა ვა დევ ნოთ მსოფ ლიო ხე ლოვ ნე ბა-
ში ნა ხა ტის გან ვი თა რე ბის ის ტო რი ას; ამ ფონ ზე კი გან ვი ხი ლოთ თა ნამედ
რო ვე და, შე სა ბა მი სად, ზო გა დად ახა ლი ქარ თუ ლი ნა ხა ტის ხა სი ა-
თი. ეს მე თო დი აუცი ლე ბე ლი ა, რა თა შე ვის წავ ლოთ და გან ვ საზღ ვ როთ
ის მხატ ვ რუ ლი გა რე მო ე ბე ბი და მიდ გო მე ბი, რა მაც გა ნა პი რო ბა მხატვარ
თა შე მოქ მე დე ბი თი ძი ე ბე ბი და მათ ნა ხატ ში ფორ მად ქ მ ნა დო ბის
კონ კ რე ტუ ლი მო ტი ვა ცი ე ბი. ჰენ რიხ ვი ოლ ფ ლი ნი აღ ნიშ ნავ და, რომ
მკვლე ვარ მა მხატ ვ რუ ლი მოვ ლე ნა უნ და შე ის წავ ლოს „მხატ ვ რუ ლი
ფორ მის წარ მოქ მ ნის პრო ცეს ში, აღ ნიშ ნოს რა მი სი წი ნა მორ ბე დი და
მომ დევ ნო სა ფე ხუ რე ბი~1, ანუ მო ა თავ სოს ეს მოვ ლე ნა ერ თი ან კავ ში -
რებ ში და მი უ ჩი ნოს მას „სა ჭი რო გა რე მო~.

No comments:

Post a Comment